top of page

לא תאמינו מה מכילים הנוזלים...


אידוי סימן שאלה

כמה פעמים שמענו את המשפט "מי יודע מה יש בחומרים האלה.." ושנוזלי האיוד "מסוכנים לבריאות", ו- "מסרטנים יותר מסיגריות".

ובכן, נכון, מדובר בחומרים שאנחנו שואפים לגוף שלנו וחשוב מאוד להבין מהם בדיוק, מה השפעותיהם ומה סיכוניהם (רמז – אין סיכונים!).

לכן, אנחנו כאן לעשות לכם קצת סדר בראש.

אז, במרבית הנוזלים הקיימים היום בשוק מדובר בשילוב של 4 חומרים בסיסיים ופשוטים:

1. גליצרין צמחי - חומר שומני אורגני אשר משמש בין היתר את תעשיות המזון, הקוסמטיקה והתרופות. מדובר בחומר שקוף, נטול טעם ולא מסוכן, שאפילו מצוי בגוף שלנו באופן טבעי. הגליצרין הוא בסיס הנוזל שדרך חימומו מופקים האדים שאנו כה אוהבים.

אישה מאיידת

2. פרופילן גליקול – חומר אורגני נוסף שמשמש המון בתעשיית הרפואה, ואף מצוי לרוב במשאפים של חולי האסטמה (מה שמעיד על העובדה שמדובר בחומר בטוח לחלוטין). החשיבות של חומר זה היא היכולת שלו לספוג טעמים באופן יוצא מן הכלל.

3. חומרי טעם – מדובר בחומרי טעם וריח פשוטים (לעיתים טבעיים ולעיתים מלאכותיים), המצויים כמעט בכל מאכל ובכל משקה שאנו מכניסים לגוף שלנו על בסיס יום-יומי.

4. ניקוטין – כאן כמובן אפשר לבחור את הכמות הרצויה (אם בכלל), והמגוון הוא עצום. החל מעוצמות חזקות מאוד (36 מ"ג ל-מ"ל), עוצמות בינונית (12 מ"ג), עוצמות נמוכות (6 מ"ג ומטה) ועד נוזלים ללא ניקוטין כלל. חייבים להגיד שגם הניקוטין, על אף המוניטין הרע שלו, הוא בסך הכל חומר טבעי (מצוי בהרבה ירקות), וצריכה ממנו בכמויות לא גדולות כלל אינה מזיקה (וודאי בהשוואה לסיגריות הקלאסיות).

למרות שהדברים ברורים ופשוטים, בכל זאת יש מי שיגיד שהליך האיוד יכול להשפיע על החומרים הללו, וודאי כשהם מעורבבים יחד, ובכך לייצר תרכובת רעילה.

ובכן – כמו שכבר הצגנו לכם במאמרים קודמים, ישנם מגוון עצום של מחקרים רציניים ורחבי היקף, שמוכיחים כולם כי האיוד הוא בטוח לחלוטין.

קבלו קצת ציטוטים מכמה מן המחקרים הללו (בתרגום חופשי):

במחקר יווני משנת 2012 שכותרתו "השפעות השימוש במכשירי ניקוטין אלקטרוניים על תפקוד שריר הלב: השוואה עם סיגריות רגילות", נקבע:

"היעדר בעירה והיעדר חומרים כימיים שונים, מביאים לכך שיש הרבה פחות חומרים רעילים שנוצרים ונשאפים... התוצאה היא שסיגריות אלקטרוניות עשויות בהחלט להוות אלטרנטיבה בריאה יותר לסיגריות הטבק"

במחקר נוסף שכותרתו "רמות של חומרים מסרטנים ורעלים נבחרים באדי סיגריות אלקטרוניות", נקבע:

"מצאנו כי מכשירי האיוד מכילים מעט חומר רגיל, אלא שמידת הרעילות היא נמוכה עד פי 450 מסיגריות רגילות, והיא דומה יותר לעקבות סבירות שמצויות בכל מוצר מכל סוג שהוא. הממצאים שלנו עולים בקנה אחד עם הרעיון כי החלפת סיגריות רגילות עם סיגריות אלקטרונית עשויה להפחית באופן משמעותי את החשיפה לרעלים. יש להמשיך ולחקור את האפשרות להשתמש בסיגריות אלקטרוניות כאמצעי להפחתת נזקים של מעשנים כבדים."


ובמחקר אחר שכותרתו "השוואה בין ההשפעות של אדי סיגריות אלקטרוניות ועשן סיגריות רגילות על איכות האוויר", נקבע:

"מכל תוצרי הלוואי שנמדדו, עולה כי הסיגריות האלקטרוניות מייצרות חשיפות קטנות מאוד ביחס לסיגריות רגילות. המחקר לא מצא כל סיכון ברור לבריאות האדם הנובע מאדי סיגריות אלקטרונית, וזאת על בסיס המרכיבים שנבדקו."

והרשימה היא עוד ארוכה מאוד...

יותר מזה! גם ארגוני בריאות ברחבי העולם, מתחילים להבין כי תופעת האיוד היא תופעה חיובית שיש לברך עליה:

המועצה האמריקאית למדע ובריאות (American Council on Science and Health) :

"חברות הטבק שולטות כיום על 99% מאספקת הניקוטין, ובקצב הנוכחי יוכלו להשתלט בקרוב על שוק הסיגריות האלקטרוניות הגדל בקצב מסחרר. אם הליך זה לא יוגבל ע"י חקיקה מסודרת, חברות הטבק עשויות להעלות את מחיר מוצרי האיוד באופן שיפחית את התמריץ של הציבור לפנות למוצרים האלה, שנחשבים בריאים בהרבה. "

המכללה המלכותית לרפואה, לונדון (Royal College of Physicians, London) :

"על בסיס הראיות הקיימות,המוסד סבור כי סיגריות אלקטרוניות עשויות להוביל להפחתה משמעותית של כמות המעשנים בבריטניה, ובכך למנוע מקרי מוות רבים, להפחית מחלות קשות ולסייע בהפחתת אי השוויון החברתי שמייצרות הסיגריות הרגילות."

ובקיצור חברים.. העובדות הן פשוטות. האיוד הוא בטוח לחלוטין ומהווה פתרון נוח, קל, פשוט וטעים לכל מעשן שמעוניין לשפר איכות חייו, גם לכל מי שסתם מתחשק לו להכניס קצת טעם וסטייל לשגרה היומית שלו...

שלכם – ווילי.

Recent Posts

Follow Us

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Vaping -בואו לגלות את עולם ה

bottom of page